Nestorix naar Sheffield, 13-16 september 2013

IMG_2915 aEindelijk weer eens op trip naar “het” eiland. De bestemming was Sheffield in midden-Engeland. In eerste instantie zouden 21 mensen meegaan, maar uiteindelijk waren we met 15 man. Een prachtig rugby-weekend.

We verzamelden in Europoort met dertien Nestorixers. Even wat bieren en als laatste inchecken. De boot gleed rustig over de Noordzee en wij hielden ons bezig met eten, drinken, entertainment, plassen en slapen. Mooi op tijd kwamen we aan in Hull en daar stond de grote bus van Andrews, de clubsponsor, op ons te wachten. Keurig werden we naar ons hotel in Sheffield gebracht en even later gedropt bij de club. Daar voegden Frank Willemsen (vlucht vanuit Berlijn) en Toine Dorscheidt (eigen gelegenheid met de camper) zich bij ons.

20130914_214549Om 13.00 uur stond de wedstrijd gepland tegen de Sheffield Tigers Veterans. Een gezellig team dat toch wel veel rugbyervaring had. De gastheren wonnen overtuigend met 52-24. Na de wedstrijd was er een warme maaltijd en veel bier.

Sheffield Tigers 1st XV speelde na ons tegen Macclesfield, een competitiewedstrijd in divisie National 2 North. Ze verloren met 5-39. Opvallend was dat beide teams een tweede rijer hadden van 2 meter 10.

Men had dit weekend omgedoopt tot club-bierfestival. Daarvoor had men voldoende 5-gallon vaatjes van verschillende speciale brouwerijen en regionale microbreweries ingekocht en tegen een schappelijke prijs kon je dan veel proeven. Als goede gasten hebben we daarna een middag- en avondvullend programma sing-song verzorgd, zoals ze het al jaren niet meer hadden meegemaakt.

Toen het donker was, zijn we met taxi’s naar het hotel gegaan en daarna ondergedompeld in het uitgaansleven van Sheffield. De Varsity was bijvoorbeeld een grote discotheek-kroeg, waar de bezoekers tussen de 15 en 70 waren. Zoals gebruikelijk waggelden de dames op hun te hoge hakken, met te korte rokjes en weelderige vetrolletjes. Na wat shoarma en een rustige slaapperiode, gingen we weer naar de club.
IMG_2884 aHet weer was wat slechter geworden. De harde wind en de regen kwamen horizontaal over het veld. Door deze eerste herfststorm waren er wat afzeggingen voor het toernooi en stonden we uiteindelijk met vier teams bij de kick-off. Nestorix speelde drie wedstrijdjes, maar verloor ze alle drie. Wel weer nieuwe vrienden gemaakt uit Barnsley en Buxton. Men beloofde naar Nederland te komen om tegen ons te spelen.

Rond vijf uur stond de bus weer voor en werden we naar Hull gebracht. Maandagochtend kwamen we weer fris en fruitig aan in Europoort en was de trip al weer voorbij.